Tillskotten för dig som kör LCHF

Hälsa

Enligt en undersökning äter nästan en fjärdedel av svenskarna enligt LCHF. Tillhör du en av dem finns det en del du bör känna till. "Många LCHF:are skulle må bra av att komplettera sin kost med något tillskott", berättar Carolin Helt, Kureras kostrådgivare och PT.

Kvinna som gör situps

Stressad? Fysisk träning kan hjälpa

Hälsa

Fysiologer rekommenderar alla en timmes fysisk aktivitet per dag, men många sitter stilla nästan hela dagen. I vår vardag har hjärnstressen ökat, vi är ständigt uppkopplade och ständigt nåbara. Den fysiska stressen har däremot minskat avsevärt. Vi använder vår fysiska styrka allt mindre i vardagen.

Fem övningar: så stärker du bålen

Träning

Bålstabilitet är viktigt för kroppskontrollen. Bålen består av mage, rygg, bäcken och skuldror som transporterar kraften i armar och ben till ryggraden. Bålen fungerar som navet i ett cykelhjul. Här hittar du fem effektiva övningar som stärker bålen.

Kvinna med massa frukt och bär

Därför ska du äta säsongsmart mat

Eko/miljö

Att äta mat efter säsong har inte bara en positiv inverkan på smaken utan även på plånboken och miljön. Men det är inte lätt att veta när olika grönsaker är i säsong. Så här går du tillväga för att bli mer säsongsmart.

Kisel för hår, hud och naglar

Fakta

Kisel är ett spårämne som finns naturligt i kroppen och som behövs för att bibehålla normal uppbyggnad av kollagen och bindväv. Kisel kan främja en frisk bindväv och är en förutsättning för fast och ren hud.

Vegansk bönröra i skål

Vegansk bönröra

Recept

Röra god att ha på kex, till ugnsrostade eller råa grönsaker, till sallader, dippa morötter och selleri i, liten klick på paprikabit eller på gurkskivor.