Senaste inläggen

Kan kolesterolsänkande läkemedel ge problem med gallan?

Fråga till Näringsexpert

Jag äter läkemedlet Atorvastatin Actavis 80 milligram, 1 gång per dag. Nu har jag fått ont i magen och jag misstänker att det är gallan. Vid ultraljud visade det sig att gallblåsan innehöll ”sörja”.  Jag får ont av fet mat och när jag äter full portion. Har jag för lite galla?

Läs mer →

Vilka frukter ska man äta?

Fråga till PT och kostrådgivare

Hej, Jag har minskat ner mängden frukt på morgonen. Nu äter jag bara ett päron och en kiwi. Nu läste jag att just dessa frukter inte är inflammationsdämpande… Så vad ska man äta egentligen? Finns så många läror nu att jag inte blir klok. Väntar på dina kloka svar och tackar på förhand. Hälsningar Margaretha

Läs mer →

Hur blir jag av med mitt sötsug?

Fråga till Näringsexpert

Hej hej, Kan du ge mig några konkreta tips på hur jag blir av med sötsuget? Det är som värst på eftermiddag och kväll, oavsett om jag tränar eller ej. Tack! Annapanna

Läs mer →