Hälsocoachen

Så får du tulpaner att hålla längre -del två

Hur går det för mina tulpaner då? Det här är helt fantastiskt alltså! De är fortfarande superfina så det är helt otroligt, för vid det här laget skulle de normalt ge upp eftersom jag gillar att ha varmt i lägenheten. 

Världens bästa knep det här, ni måste testa! 

För er som missat det så häller man en kork (eller 10 ml) kolloidalt silver i blomvattnet. Läs mitt förra blogginlägg för mer information. De dricker heller inte mycket vatten, som ni kan se för har inte ens bytt eller fyllt på. Intressant må jag säga! 

Nästa gång ska jag nog fixa två buketter där en får endast vatten och den andra vatten med kolloidalt silver, vore ju superintressant att se skillnaden. Det måste fixas så fort dessa gjort sitt! 🙂

Bjuder på en bild från tidigare idag så får ni se resultatet, underbart eller hur?! 😀 




Så får du tulpaner att hålla längre

Hej! 

Så himla härligt att våren är på väg, eller hur? Längtar ihjäl mig till sommaren alltså! Tänkte bju på ett lite annorlunda tips idag… 😉

Vår betyder bland annat tulpaner men eftersom jag inte har speciellt gröna fingrar så står de sig inte jättelänge hos mig. Igår såg jag ett nytt tips jag var tvungen att testa. Ska bli väldigt intressant att se hur det går så därför tänkte jag låta er ta del av detta.

Tipset är att hälla en kork (ca 10 ml) kolloidalt silver i tulpanernas vatten. Kolloidalt silver säljs som en vattenrenande produkt och är känd för dess bakterie-, virus- och svampdödande effekt. Låter ju egentligen rätt logiskt att blommorna kommer att må bättre om de får renare vatten. Spännande, eller hur?

Igår testade jag alltså detta. Tulpanerna gavs ny snittyta, fick kallt vatten och en rymlig vas. Ställde dem som vanligt också en bra bit bort från frukter och grönsaker som jag har hört att man ska göra. Frukterna och grönsakerna ska tydligen utsöndra ämnen som tulpanerna inte kommer överens med. 

Återkommer med resultat! 😀 






Att träna utan musik…

Herregud vilken värme! Började fundera på om sommaren fanns överhuvudtaget men så kom den med besked! Visst, vädret är ju lite ostadigt men det finns ju en sol!! 😀 Började ju tvivla när Midsommar var kallare än julafton liksom… Denna sol har ju gjort att det nästan folktomt på gymmen. De flesta tycker ju sånt är skönt men jag har alltid trivts med mycket folk runt mig. Ni som känner mig vet vad jag menar, haha! Älskar när det är mycket folk i rörelse! Anyway, tomt på gymmen var det ja… Och varmt! Sen kommer det hemska, jag har glömt mina hörlurar två dagar på rad nu… Haha! Är ni som jag, att ni MÅSTE ha musik i öronen när ni tränar? ”Det är ju musik i gymmet” tänker nu de som inte fungerar på detta vis. Jo, men den musiken funkar verkligen inte. Jag vill ju ha min musik på högsta volym så jag kan gå in i min lilla träningsbubbla och tagga upp. Jag tränar så fruktansvärt dåligt utan musik i öronen. Med bra musik orkar jag så mycket mer och blir taggad! Utan så… ja ni fattar. Inge bra liksom. Sjukt att man kan vara beroende av något sådant egentligen…
Mitt tips till er som har svårt med träningen är därför att skaffa ett par bra hörlurar, göra ordning en lista på Spotify som gör er riktigt taggade och kör! Funkar mycket bättre, jag lovar! 😀

Glöm inte att dricka mycket vatten och smörja in er med solkräm nu när det är värmebölja! 😀


Keep fighting!

citat skog!

Kanske kan vara värt att tänka på när du kämpar som mest. Även om det känns motigt och tungt så kommer du faktiskt ett steg närmare ditt mål varje dag! Det är inte alltid lätt men ta motgångarna som lärdomar och kom ut ur svackan starkare och klokare än någonsin! Keep fighting! 😀


Breakfast addict? Oh yeah!

frulle

Jag är en riktig addict då det kommer till frukost! Får jag inte en ordentlig och god frukost så är hela dagen förstörd för mig, den sätter liksom standarden för resten av dagen! 🙂 Utan frukost vore jag ingenting helt enkelt! Jag vet att det är många som är raka motsatsen men att hoppa över måltider är inget jag rekommenderar då måltiderna behövs för att få i sig näring och att hålla blodsockernivån i balans. Börjar man hoppa över måltider som tyvärr många gör så ställer man in kroppen på svält. När kroppen är inställd på detta så kommer den istället att lagra allt du äter eftersom den inte vet när den får mat nästa gång eller om den överhuvudtaget kommer att få det. Kroppen kommer alltså strunta i att starta förbränningen och omvandla det du ätit till fett eftersom den blir förvirrad och osäker. Din kropp är smart och jobbar för att överleva så länge som möjligt så var smart du också och ät ofta men inte överdrivet mycket för att hålla förbränningen igång! Det är den enda kropp du kommer att ha så ta hand om den så gott det går!

”Men det är inte så lätt att få i sig mat så tidigt på morgonen!” I know! Jag är själv ingen morgonmänniska så jag förstår verkligen men tyvärr hjälper det ingen att hoppa över måltiderna. Gör istället ordning lite frukost som du kan ta med dig och äta när du vaknat till liv. Ägg, keso, osötat fullkornsbröd (rekommenderar mitt recept på hälsobrödet), naturell yoghurt är perfekt att ta med sig. Inget socker och massor med fibrer, protein och näring! Har du Micro på jobbet eller skolan så kan du förbereda min supergröt hemma och slänga in den när du är framme. Lätt som en plätt! 😀
Morgonillamåendet då? Testa lite ingefärate då detta använts mot illamående i urminnestider. Fänkål, pepparmynta och anis är inte så tokigt det heller 🙂

Till er som har lyxen att äta en redig frukost hemma så rekommenderar jag min dunderfrukost som ni se ovan. Naturell yoghurt med linfrön, chiafrön, pumpafrön, kiwi, hallon, färska jordgubbar och riven ekologisk kokos. Mitt egengjorda hälsobröd med skinka, keso, avokado och lite chiafrön samt ett ägg på sidan. Mycket? Jodå, det vet jag men en god, redig och näringsrik frukost är något jag verkligen unnar mig men självklart kan man plocka bort och lägga till saker. Smoothies eller havregrynsgröt med linfrön och kanel samt ett ägg funkar också finfint om man vill ha en budgetalternativ! 🙂

Hoppa inte över frukosten nu utan se till att skräddarsy den så att den passar dig istället! 😀