Surf the healthy way've

Fredagsfys – snabbt och effektivt pass för både styrka & flås!

Fredagsträning, visst är det skönt när man får till det? Det blir en bra start på helgen!

Jag håller från och med denna vecka till på Master Training med ca 20-25 timmar i veckan som tränare och löpcoach. Det har varit en vecka med många nya och trevliga möten som gett fin energi, samtidigt som man också blir lite extra trött när det är mycket nytt. Därför var det riktigt skönt att få köra en effektiv "fredagsfys" i gymmet när jag hade en lucka i förmiddags. Eftersom jag redan bockat av mina två tyngre styrkepass denna vecka fick det bli en kombination av styrka och flås. Det passade dessutom perfekt eftersom tiden var lite knapp innan nästa kund..

Har du ca 35 minuter och vill svettas lite kan du testa detta upplägg med en tabatatimer:

  • 10 minuter uppvärmning i roddmaskinen - öka intensitet/tempo sista 3 minutrarna.
  • Tabata 1 - växla mellan Mountainclimber (händer på bänk) och Kettlebellswingar
  • Tabata 2 - växla mellan Burpees och Fällkniv (enbens med klapp under benet)

Kör Tabata 1, vila 1,5 minut, starta Tabata 2, vila 1,5 minut och gå på't igen.. Två varv var lagom (på flera sätt...;-)) för min del idag! Hinner/orkar du ett tredje varv så kör på ?

Happy Friday och Halloween!

image