Surf the healthy way've

Höstfjäll och boost!!

Höst, alltså höst. Hur jäkla vacker och bra är den inte?! Speciellt när man får vara nära naturen. Extra mycket när man får vara ute på fjället.

Det har jag fått i helgen. Fyllt på lungorna med underbart härlig fjälluft i Åre. Sprungit på fantastiska höstfjäll med lagom leriga trailstigar. Pausat för att njuta av lugnet. Mindfulness deluxe.

Jag har också blivit inspirerad, motiverad och avslappnad på en massa härliga klasser på träningseventet Höstglöd i Åre. Har bland annat yogat, paddlat SUP, kört SOMA move och utmanat både core, balans och andra muskler med styrketräning på SUP-brädan i en SUP-power.

Dessutom har jag umgåtts med fantastiska vänner och träffat härliga inspirerande kollegor i min bransch. Nu är jag fulltankad med den bensin som jag vet att jag behöver mina kommande veckor.

Jag gillar hösten! Jag gillar fjället! Jag gillar naturen!

Jag älskar att bli boostad!


Yogadagen – får även mig att yoga…

Jag hör inte till dem som kör yoga så ofta tyvärr.. Skulle nog egentligen behöva mer av den rörlighet och lugn som yogan ger. Skyller ofta på tidsbrist och andra prioriteringar som gör att jag inte hinner. Har försökt få in det som en rutin och tänkt att jag ska få in några yogarörelser ett par gånger i veckan men det blir liksom inte av för mig. Är nog mer en ”periodare” på yoga eller kanske mer rätt; en mycket oregelbunden yoga utövare. På ett sätt känner jag att yogan inte ska vara något tvingande och ett måste så jag låter det faktiskt vara så. Det får helt enkelt bli när jag känner för det och när jag vill.

Idag har jag sett i sociala medier och på nyheterna att det är ”yogadagen” så jag tänkte att det passade med lite yin yoga nu på kvällen. Speciellt eftersom jag var ute och sprang ett långpass på 26km imorse och min kropp behövde det. En kombination av skön stretch, rörlighet och lugn. Det fick bli fyra av mina favoritpositioner – , skosnöret eller knuten, draken, liggande rotation och grodan. Du kan se alla (och några till) här.

Gillar yin yogan för att man är i ”poserna” så länge 3-5 minuter och för att den är prestationslös och otvingande. Det är okej att vara lite stel. Det är okej att inte pressa sig. Det är okej att ta det lugnt. Jag tror det är därför jag gillar den. Och jag tror faktiskt att jag har lite tid för yin yoga ibland när jag tänker efter..
YinYogaLogo