Carolins träning

Back to basic med Underbara Ulrica

10 oktober, 2012 | Kommentera (0)

Ständig variation, funktionella rörelser, hög intensitet och inga krussiduller- det är Cross Fit. Träningstrenden som egentligen handlar mycket om att titta bakåt. Vilka rörelser har vi alltid haft i vår vardag? Springa, lyfta, kasta, dra, hoppa, ro med mera.. Måste man ha tillgång till ett specialgym för att träna back to basic? Nopp, en av alla fördelar 🙂

Mycket kan göra med egen kroppsvikt, ett par hantlar, TRX-linor och fantasi.  Ett favoritupplägg är Cindy, 5 chins, 10 armhävningar, 15 knäböj, så många varv som möjligt på 20 min. du är garanterat helt slut efteråt 🙂

Så här glad är Underbara Ulrica efter ett crossfit-inspirerat pass

Postad: 10 oktober, 2012 Av: Carolins träning Kategori: Okategoriserade | Kommentera (0)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.

Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt