Carolins träning

Äntligen måndag och dags för Veckans Övning!

4 mars, 2013 | Kommentera (0)

Måndagsmorgon,  som vi har väntat! Första måndagen i första vårmånaden- Härligt!!

🙂

Veckans övning är ytterligare en plankvariant- Planka med sidoförflyttning

Stå på tå med armbågarna i marken. Axel-höft-knä-häl i linje. Tippa bäckenet bakåt för att undvika svank. Förflytta dig åt sidan, fyra- fem kliv åt ena hållet och sedan tillbaka. Fram och tillbaka så många gånger som du orkar. Puta inte med rumpan, svanka inte med ryggen- en rak planka ska det vara. Pausa och kör på igen. Varva gärna med andra plankvarianter eller magövningar som du redan har i övningsbanken. Det finns ingen “bästa övning” bäst är variation 😉

bild-123

bild-124

bild-125

Postad: 4 mars, 2013 Av: Carolins träning Kategori: Hälsa, Träning, Veckans Övning | Kommentera (0)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.

Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt