Carolins träning

Veckans Övning- Krypande planka

8 april, 2013 | Kommentera (0)

Äntligen måndag! En hel vecka fylld av möjligheter till härlig träning 🙂

Veckans Övning-  krypande planka, ytterligare en variant på en riktigt bra bålstärkande övning.

Startpositionen är som vanligt- Stå på tå med armbågarna i marken. Axel-höft-knä-häl i linje. Tippa bäckenet bakåt för att undvika svank. Lite smått kutryggig, spänn upp magmusklerna, det är där det ska kännas – inte i ryggen! Ta nu små krypsteg framåt och sedan krypsteg bakåt.  Inget vaggande eller putande mer rumpan. Du ska se ut som en vandrande pinne 🙂

Lycka till!!

bild-162

bild-163

 

Postad: 8 april, 2013 Av: Carolins träning Kategori: Hälsa, Styrketräning, Träning, Veckans Övning | Etiketter: , , | Kommentera (0)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt