Carolins träning

Veckans Övning- Bollplanka

13 maj, 2013 | Kommentera (0)

Måndag och ni vet vad som gäller då- Veckans Övning. Eftersom ni redan plockat fram pilatesbollen så kör vi vidare med Bollplanka. Inta plankposition med den lilla skillnaden att armbågarna nu placeras på bollen istället för på golvet. Lite smått kutryggig, om ni hade haft svans så skulle den vara mellan benen, hänger ni med? Lite som en hund som skäms 😉

Spänn magen inifrån och ut. Hitta balansen och stå kvar så länge ni orkar. För att göra det hela lite roligare- för armbågarna fram och tillbaka, åt höger, åt vänster, kanske en cirkelrörelse eller en åtta.. Då kommer ni garanterat får kämpa med bålstabiliteten. Grymt bra övning! Lycka till!!

 

bild-181

bild-182

Postad: 13 maj, 2013 Av: Carolins träning Kategori: styrka, Styrketräning, Träning, Veckans Övning | Etiketter: , , , , | Kommentera (0)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt