Carolins träning

A som i accepterat

25 juni, 2013 | Kommentera (0)

Det ska mycket till för att jag ska hoppa över ett planerat träningspass. Ibland kan dock dagsformen påverka kvaliteten på passet.

Min löparrunda igår morse var en seg rackare. En kort analys av läget och jag kunde konstatera att det blev lite skralt med kolhydrater dagen innan.  Det slår alltid på träningen dagen efter. Jag äter inte några jättemängder med kolhydrater som det är men med dubbla träningspass märks det direkt på orken om det blir lite för lite. Seg kropp måste det betyda kortrunda? Nopp. Ändrat fokus. Sänk tempot och låt mantrat för morgonen bli ”Burning fat, burning fat” . Helt plötsligt blev även det sega passet ett rätt lyckat pass 🙂

Planen för dagen innebar även ett kvällspass med backintervaller. Intervaller ÄR jobbigt, SKA vara jobbigt men ibland har man helt enkelt inte lust. Vad göra? Kunde inte skylla på glykogenförrådet, det var välfyllt…

Kommer ni ihåg vikten av att ha SMARTA målsättningar?

A-    som i accepterat. Som i att ha berättat för sin omgivning vad man har för mål.

Har man berättat för sin omgivning vad man har för plan så har man helt plötsligt någon att svara inför.

En så enkel sak som att twittra om mina planerade backintervaller gjorde att jag  bet ihop och gav mig ut i backarna. Jag hade ju skrivit det och fått respons dessutom..

Hur mina backintervaller går till? Keep it simple- jag letar upp en lämplig backe, springer allt jag har uppför och joggar nerför, så håller jag på, upp och ner, upp och ner. Inget man skrattar åt under tiden men efteråt är man ju helnöjd 😀

bild-225

 

Vad du än har för mål- sluta röka, börja träna regelbundet, springa milen under 50 min, inte dricka lika mycket rosé denna sommaren som förra- säg det till din omgivning. Det blir lättare att hålla fast vid sitt mål och nå det om omgivningen vet om det. Räkna inte med att alla ger dig hejarop, men att du blir påmind om vad du utlovat kan du vara säker på.

Jag skrivit här på bloggen att jag ska träna på min löpstil, sluta rotera och vifta på armarna. Och jag jobbar på det under varje pass efter att jag skrev det. Jag har även skrivit att jag brukar vara i min bästa form efter sommaren, typ i september. Tror ni jag känner press att leva upp till det? Jorå 😉

Denna veckan är jag lite ledig och tänker njuta allt vad jag kan av vår helt underbara jasminbuske. Nu laddar jag med morgonkaffe för att köra cirkelfys med minst 100 burpeesar i solsken och jasmindoft 😀

Ojdå, nu var visst även de 100 burpeesarna accepterade…! Jag lovar, 100 burpesar blir det 🙂

bild-226

 

Postad: 25 juni, 2013 Av: Carolins träning Kategori: Cirkelfys, envishet, Fritid, Hälsa, Kondition, Kost, Löpning, Motivation, Tankar, Träning | Etiketter: , , , , , , , , , , , , | Kommentera (0)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt