Carolins träning

Träna och äta vettigt när man är på resande fot- går det?

19 juli, 2013 | Kommentera (0)

Jajamänsan! 6 dagar i “Fish´n chips” landet med i ungefär samma träningsvanor och om än något justerade men ändå bra matvanor, som vanligt. Inte för att jag måste, utan för att jag vill 😉

Frukostbuffe´är kanon- då får man välja helt själv vad man stoppar i munnen. Man måste inte trycka in tre croissanter med smör och marmelad bara för att det finns…hmpfr nämner inga namn här… 😮  Man kan välja grekisk yoghurt med musli, nötter och annat mums, ägg ingår givetvis och har man tur finns det havregrynsgröt 🙂

Visst är det fish´n chips som säljs i vartenda gathörn men det finns även vansinnigt bra snabbmatställen- Pret A Manger är min absoluta favoritkedja för snabbmat. Fräscha sallader med utan gammal seg pasta men med massor av gott- hummus, quinoa, linser och allt annat nyttigt och smarrigt man kan tänka sig. Snabb, god, nyttig och billig snabbmat när man är på språng. Fruktsallader utan “syrup”, naturella nötter  och frukt allt är gjort för att ätas direkt och är därför fritt från konserveringsmedel och annat tjafs. Kanonlunch varje dag. När öppnar denna kedja i Sverige undrar jag?

Gillar deras marknadsföringsmatrial också 🙂

IMG_1660

IMG_1661

 

Shopping och sightseeing kräver energi 🙂

20130717-102431.jpg

Vill man äta lite mer ordentligt till middag är det bara till att vara lite besvärlig. Jag vet inte när jag beställde något som är exakt som på menyn 😀 Är det ett bra ställe så byter de gladerligen ut pommes mot spenat eller lägger på extra grönsaker till laxen även om det biffstek som är deras specialitet 😀

Träningen då? Ta alltid med löparskorna- löpning funkar överallt! Välj en vettig tid på dygnet bara. Hittar du som jag, dåligt, så är det bara till att springa x antal minuter åt ena hållet för att sen vända 😉

Själv väljer jag i mesta möjliga mån hotell där man har tillgång till gym men finns inte det behövs det inte mycket utrymme för att få till ett bra pass med bara egna kroppen som redskap- knäböj, utfall, armhävningar, plankan och crunches kan man köra sig trött på och det kostar inget mer än vilja 😉

Visst kan man klara sig bra utan träning under en vecka och det är heller inte hela världen om maten blir lite si och så under en så begränsad tid. MEN det går om man VILL.

Jag vill 😉

Det allra bästa med att resa bort är ändå att få komma hem igen. Som jag njöt av att byta Hyde Park mot den svenska naturen i morse. Home sweet home 🙂

IMG_1697

Postad: 19 juli, 2013 Av: Carolins träning Kategori: Fritid, Hälsa, Kondition, Kost, Löpning, Motivation, Okategoriserade, Styrketräning, Träning | Etiketter: , , , , | Kommentera (0)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.

Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt