Carolins träning

Hungrig? Nu igen?!

2 september, 2013 | Kommentera (3)

I gårdagens inlägg skrev jag om vikten av att ha en handlingsplan för att nå sina mål. Att planera för att verkligen få till den träning man vill få in i veckoschemat men för att må bra och nå sina mål med träningen får man inte glömma hur viktigt det är med – MAT!

Vi vet alla att vi behöver fylla på med mat med jämna mellanrum, det är inget nytt. Ändå verkar många bli förvånade varje gång hungern slår till eller varje gång det är dags för middag- VAD ska jag/vi äta?!

De allra flesta av oss äter dagligen frukost, lunch och middag och ändå är många helt oförberedda då det är dags för nästa mål.

Jag har påpekat det innan…Planering mina vänner- PLANERING. Använd en del av veckoslutet åt att planera kommande veckas luncher, middagar och kanske även mellanmål. I det här fallet är det inte frågan om  OM vi ska äta utan VAD. Med planering finns det inga frågetecken kvar att reda ut.

Vet du med dig att det blir en stressig dag- se då till att ha BRA nödproviant till hands. Kokta ägg, naturella nötter, grönsaker och frukt håller sig i rumstemperatur under dagen och funkar fins som nödlösning tills du kan äta “riktig” mat. Funkar såå mycket bättre än alla kanelbullar på köpet och varmkorvar för en 10:a som mackarna erbjuder.

Jobbigt att planera? Mäh? Jobbigt är det väl att alltid hamna i akutvrålhungrigstadiet och frestas till inte speciellt sunda val?

Matlåda- det är bra grejer det 🙂 Själv är bäste dräng- gör du maten själv så vet du vad den innehåller och du kan anpassa mängden efter just ditt behov. Visst finns det bra lunchrestauranger men det finns väldigt många som är mindre bra…Matlåda- Billigt, bra, inga köer och då kanske du till och med hinner med en lunchpromenad i friska luften?

Unna dig själv möjligheten till att må bra, vara pigg och glad på vägen mot din toppform

😀

 

Postad: 2 september, 2013 Av: Carolins träning Kategori: Fritid, Hälsa, Kost, Motivation, Planering, Träning | Etiketter: , , , , , , , | Kommentera (3)

Det finns 3 kommentarer:

Hungrig? Nu igen?!

  1. Katrine skrev den

    Håller med!

  2. Anna skrev den

    Håller med! Jag börjar laga mat när jag inte är hungrig. Om min man fick välja skulle han börja med att gå och handla när han är hungrig. Mycket dumt. Inte nog med att han köper en massa han äter upp på vägen, själva middagen består av något som värms i micron på några minuter. ( plus att han äter några smörgåsar medan han väntar..) Alltså, tur att han har mig!

    • Carolins träning skrev den

      Härligt Anna och Katrine! Ni har fattat grejen 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt