Carolins träning

“Bra-saker-lista” – från trist till tokbra på nolltid

30 september, 2013 | Kommentera (2)

Jag gillar “att göra listor”, det är själva avbockandet jag gillar. En klapp på axeln till mig själv för det jag lyckats åstadkomma 🙂 Numera är “att göra listorna” dessutom helt nödvändiga för att jag ska komma ihåg allt som ska göras…hm..åldern?

Om jag gillar “att göra listor” så älskar jag “bra saker listor”. Det fina med dessa listor är att de kan göras i massor av versioner, helt och hållet efter behov. Exempel-

  • Bra saker med den här dagen
  • Bra saker med den här veckan
  • Bra saker med hösten
  • Bra saker med mitt arbete
  • Bra saker med min familj
  • Bra saker med min partner
  • Bra saker med mitt boende

Och kanske den svåraste och viktigaste-

  • Bra saker med mig själv

Att hitta negativa saker är ofta en lätt sak.. Det är mulet väder i dag, det blir mörkare ute för varje dag som går, min man är urusel på att städa och själv blir jag bara mer och mer rynkig- har man det snacket med sig själv på morgonen,har man knappast hittat receptet på en tokbra dag…troligen en rätt trist sådan, eller hur? 😉

Nä, skärpning! Skriv istället ner saker som är bra, saker som gör dig glad!

Detta gäller även när det kommer till kost- och träningsvanor. Lista dina framgångar- hur mycket starkare är du nu än för 6 månader sen? Notera alla träningspass som blev av istället för dem du av någon (outgrundlig…) anledning missade. Det blir en så mycket positivare inställning och det blir så mycket lättare att fortsätta se till att träningen blir av.

Hur många kakor och bullar har du tackat nej till? Hur många sunda val har du gjort? Fokusera på dem! Jag menar inte att du ska glömma misstagen, men häng dig inte fast vid dem- gör om och gör rätt istället 😀

Skriv dina listor och gör som Jessica i länken nedan. Över 13 680 000 har redan sett henne och jag har tipsat om henne förrut. Hon är helt fantastisk!! Jag gör som hon med jämna mellanrum och det funkar- från trist till tokbra på nolltid 😀

 

http://www.youtube.com/watch?v=qR3rK0kZFkg

jessica

 

Har man tur kan man få se en glimt av solen även en mulen dag. Idag var den just en sån turdag. En sak på litsan redan vid soluppgången 😀

bild-289

Postad: 30 september, 2013 Av: Carolins träning Kategori: envishet, Fakta, familj, Fritid, Hälsa, Kost, Mentalt, Motivation, Okategoriserade, Tankar, Träning | Etiketter: , , , , , , , , | Kommentera (2)

Det finns 2 kommentarer:

“Bra-saker-lista” – från trist till tokbra på nolltid

  1. Linda skrev den

    Du är grym på att inspirera!! 🙂
    Tänkte kolla med dig om du kan göra ett inlägg om knäböj, då tänkte jag främst på tekniken. Du kanske redan har fixat ett sådant inlägg?
    Knäböj både i smith och knäböj med fri skivstång 🙂

    Mvh
    Linda 🙂

    • Carolins träning skrev den

      Tackar för beröm och ett knäböjsinlägg lär dyka upp framöver 🙂

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.

Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt