Carolins träning

Stark & vältränad mage

11 april, 2014 | Kommentera (0)

Det är dags för fredagsfys! Vad kan passa bättre än en sprattlig magövning? Inget 😀

En dynamisk sidoplanka där armbåge och knä möts. Vad ska vi kalla den? Sidoplanka med knäböj? Kalla den för vad ni vill och kör på 😀

Lägg dig på sidan, låt axlar, höft, knä och ankel bilda en rak linje. Sätt i armbågen rakt under axelleden och lyft upp kroppen till en rak sidoplanka. Låt övre knä och armbåge mötas och gå tillbaka till ursprungsposition. Tänk på att hålla bålen lodrätt, inte luta varken framåt eller bakåt. Upprepa 10-20  gånger på varje sida.

bild-381

I nästa nummer av Kurera kommer det fler övningar för en stark och vältränad mage. Håll utkik!

Postad: 11 april, 2014 Av: Carolins träning Kategori: styrka, Träning | Etiketter: , , , , , | Kommentera (0)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.

Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt