Carolins träning

Fredagsfys – Benlyft med boll

16 maj, 2014 | Kommentera (0)

Veckans bästa fredag och dags för fredagsfys 🙂

En nybliven favorit på cirkelträningen på gymet, har jag bestämt. Det var många som kved i onsdags nämligen 😀

Benlyft med boll- Ligg raklång på golvet med en pilatesboll (mindre boll funkar också) klämd mellan fötterna. Pressa ryggen mot golvet, lyft upp skuldrorna och lyft benen, som är helt raka, upp så långt upp du kan. Lyft upp rumpan och vänd långsamt tillbaka ner, vänd innan bollen nuddar marken och gör om så många gånger som du mäktar med 😀

Mage, höftböjare och insida lår kommer älska det 😉

Utnyttja fredagen väl och njuuuut av fredagsfyset!

bollyft 2

bollyft 3

Postad: 16 maj, 2014 Av: Carolins träning Kategori: Dagens Övning, Hälsa, Motivation, Okategoriserade, Personlig Träning, styrka, Styrketräning, Träning, Träning, Veckans Övning | Etiketter: , , , , , , , , | Kommentera (0)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt