Carolins träning

Veckans Övning- djupa armhävningar

Postad: 22 april, 2013 Av: Carolins träning Kategori: styrka, Styrketräning, Träning, Veckans Övning | Etiketter: , , , | Kommentera

Yes!! Äntligen dags för ytterligare en armhävningsvariant 🙂

Inta armhävningsposition, vrist, knä, höft och axlar ska vara i linje- ingen putande rumpa eller svankande rygg. Händerna något mer än axelbrett isär. Gå låååångsamt ner ända ner till golvet, näsan i golvet och långsamt upp till ursprungspositionen igen. Kroppen ska vara stel som en planka, ingen hängbro här inte. Nu tror ni kanske ”att det var väl trevligt att vila lite på golvet mellan varje armhävning” – skulle inte tro att det blir särkilt lätt efter ett tag 😉 Denna övning tar hårt på bål och armar. Blir det för tungt? Gå då först upp på knä, sedan tå och sen hela vägen lååååångsamt ner till golvet igen med raka ben.

Lycka till!!

bild-175

bild-174

bild-175

 



Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt