Carolins träning

Bästa övningen för att boosta humöret!

Postad: 21 juli, 2013 Av: Carolins träning Kategori: Fritid, Hälsa, Mentalt, Motivation, Träning | Etiketter: , , | Kommentera

Semestern är då vi verkligen har tid att umgås med dem vi älskar allra mest. Njuta av sol, bad, sena kvällar och långa sovmornar 🙂

Njuta av att tränga ihop hela familjen i den lilla husvagnen/semesterstugan/båten. Eller göra roadtripp och hälsa på heeela släkten, även svärmor… Eller kanske det är just ditt hem som är allas utflyktsmål?

Nu kanske det inte alltid är jättemysigt och ibland kanske man behöver lite tid för sig själv?

Känner du inte alls igen dig?

Okej..är det kanske sista dagen på semestern och du kanske är lite deppig för det?

Inte det heller? Härligt!

Att boosta humöret lite extra kan man göra även om man råkar ha ett synnerligen gott redan innan.  Övning jag tänker på passar oavsett humör och ni som läst bloggen ett tag har sett den förut- Knäböj med kick eller svärmors knäböj, välj själva 😀

Klicka på länken nedan så får ni se filmsnutten som jag gjorde i julas. Då var det Dagens Övning för annandagen som för övrigt infaller om 5 månader och 5 dagar… 😉

Klicka alltså här ->  Carolins träning         

bild-243Ps. Satte för övrigt nytt burpeesrekord i dag- 250 Är lite smånöjd med det 😀

 



Puls, smidighet och explosivitet- Tokbra tisdag!

Postad: 5 februari, 2013 Av: Carolins träning Kategori: Carolins Utmaning, Dagens Övning, Träning | Etiketter: | Kommentera

För många är tisdagen veckans tuffaste dag. Är det så för dig? Är du extra grinig på tisdagar? Iså fall är dagens övning helt perfekt!

Knäböj med kick

Jag kallar den här övningen för svärmorsknäböj ibland. Det krävs nämligen lite aggressivitet för att  få till rätta knicken på kicken. Det här handlar ju absolut inte om min svärmor….    😉

Nu till knäböjen-

Ställ dig med fötterna något mer än axelbrett isär. Spänd i magen, rak i ryggen, böj dig ner tills lårbenet är parallellt med golvet, res dig upp och kicka till med ena foten. Så rappt och kraftfullt du kan. Ner i knäböj igen och gör om med nästa ben. Högt tempo och explosiv rörelse i kicken. Puls, smidighet och explosivitet i en härlig kombination 🙂 Så många ni bara orkar, 3 set.

Obs!! Kommentera på Kureras facebooksida när ni är klara med dagens utmaning!

bild-96bild-93bild-96

bild-94

 



Annandagen= time for Knäböj med kick

Postad: 26 december, 2012 Av: Carolins träning Kategori: Kondition, Träning | Etiketter: , | Kommentera

Annandagen- börjar släkten komma lite för nära? Dags att få lite tid för sig själv? Testa den här övning så lär du i alla fall bli svett, flåsig och på gott humör 🙂 Dags för knäböj med kick!

20121226-065032.jpg

20121226-065101.jpg

20121226-065127.jpg

20121226-065155.jpg



Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt