Carolins träning

Laddad för en toppenbra tisdag?

Postad: 22 januari, 2013 Av: Carolins träning Kategori: Carolins Utmaning, Dagens Övning, Okategoriserade, Träning | Etiketter: | Kommentera

Är ni lite möra i benen idag efter gårdagens utfall? Bra! Idag är det plankdag igen 🙂

Tycker du att vanlig planka börjar bli långtråkig? Pröva då denna variant-

Pekplanka

Inta plankposition, stå på tå med armbågarna i marken. Axel-höft-knä-häl i linje. Tippa bäckenet bakåt för att undvika svank. Sträck ut ena armen framför dig samtidigt som du är helt stabil i höften. Detta klarar du bara om du spänner de inre magmusklerna ordentligt. Byt sedan arm. För bästa effekt bör rörelserna göras långsamt. Upprepa så många gånger som du orkar, 3 set.

Glöm inte kommentera på Kureras facbooksida hur din dag av utmaning har varit. Nu köööör vi!!

 

IMG_7850



Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt