Carolins träning

Smidig och mjuk?

Postad: 26 januari, 2013 Av: Carolins träning Kategori: Carolins Utmaning, Dagens Övning, Träning | Etiketter: , | Kommentera

Äntligen lördag! I dag är det fokus smidighet och tajta sätesmuskler 🙂

Bordet är dagens övning. Det är DU som är bordet…

Sätt dig på golvet och lyft upp dig själv genom att kuta ryggen och skjuta sätet bakom dig, hälarna nuddar golvet. Pendla fram sätet, fötterna stadigt i marken, 90 grader i knäleden, pressa upp sätet så att du har en rak linje mellan knä-höft-axel. Stanna till en stund för att sedan pendla tillbaka till utgångspositionen. Det sträcker gott i bröst- och axelmuskulatur plus att det gäller att spänna rumpmusklerna ordentligt 🙂

Så många som möjligt, 3 set.

Är det för svårt? Skippa pendlingen bakåt och fokusera bara på slutpositionen 😉

Spänn och sträck och lycka till!!

Obs! Facebook….glöm inte att kommentera era resultat på Kureras facebooksida under dagen.

kickoff 092

kickoff 093



Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt