Carolins träning

Äntligen måndag och en ny Veckans Övning!

Postad: 25 februari, 2013 Av: Carolins träning Kategori: Träning, Veckans Övning | Etiketter: | Kommentera

Ny vecka och ny övning att ta sig an. Vad sägs om en övning som ger lår, vader, rumpa, balans, koordination och mjölksyra? Utfall både fram och bak skulle man kunna kalla det.

Ställ dig med fötterna axelbrett isär, ta ett stort steg bakåt med höger ben, en rak linje mellan höger knä, höft och axel och 90 graders vinkel i båda knäna. Ta sedan ett stort steg framåt med högerben, det ska då vara en rak linje mellan vänster knä, höft och axel. Vänster foten ska aldrig lämna marken alltså, hänger ni med? Upprepa så många gånger som du mäktar med mjölksyran och byt sedan ben. För att öka på svårighetsgraden håller du vikter i händerna, eller varför inte bara i ena handen? Då får bålen jobba extra hårt med att hålla balansen. Som ni ser funkar den även ute i snön 🙂

Lycka till!!

bild-116bild-117

bild-118

 



Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt