Carolins träning

Fira fredagen med en favorit!

Postad: 20 september, 2013 Av: Carolins träning Kategori: Dagens Övning, smidighet, styrka, Styrketräning, Träning | Etiketter: , , , , | Kommentera

Det finns ju så vansinnigt många övningar man kan göra med egen kroppsvikt att det ibland blir så illa att vissa faller i glömska. Det hade nästan hänt med denna goding som är lite yogainspirerad. En goding är det om man gillar bränna i låren 😉

Utfall Hindu- låter ju mjukt och smidigt låt er icke luras 😀

Ställ dig i armhävsposition-

bild-281

 

Sätt fram ett ben så lång fram som du kan-

bild-280

Res dig sedan långsamt upp till ett utfall med 90 graders vinkel i båda knän med händerna över huvudet-

bild-279

Gå tillbaka till grundpositionen och växla men med ett hopp. Upprepa tills brännan i framsida lår blir typ outhärdlig- HÄRLIGT 😀

Värm gärna upp med ett gäng burpees innan så kommer övningen ännu mer till sin rätt- flås först och nästintill statiskt sen- det blir bränn i låren det 😀

 



Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Carolin Helt.
Ålder: 42.
Bor: Jönköping.
Familj: Gift.
Sysselsättning: Internationell licencierad personlig tränare, hälso- och kostrådgivare, massör, föreläsare, driver gym- och kursverksamhet samt skribent på tidningen Kurera och skribent på PTKvinna.
Om mig: Älskar allt som har med träning och friskvård att göra.
Fokus just nu: Mitt ständiga fokus är att få andra och mig själv att nå sin fulla potential och bli piggare, gladare, friskare, starkare och med lite tur, även smartare.
Om bloggen: Min blogg kommer, tro det eller ej, att handla om träning. Min träning, andras träning, nya rön, gamla myter, kostens betydelse för träningsresultatet, hur man behåller motivationen för att nå sina mål och om min vardag med träning som yrke.
Att få medverka till att fler upptäcker allt fantastiskt som träningen ger är min stora motivation. Jag har därmed världens bästa jobb.
Kontakt: carolin.helt(at)e3.nu

Följ Carolins träning på Instagram

Följ mig på Instagram

I appen – bara sök efter: Carolin Helt