Hälsocoachen

Redovisning av Hälsoutmaningen

Hur går det för er med Hälsoutmaningen? I måndags samlade jag ihop 55 poäng (tror att jag har räknat rätt) och jag tänkte redogöra dem här:

- Jag använder bara ekologisk och naturlig hudvård : 3 p
- Jag använder aluminiumfri deo: 2 p
- Jag drack ingen alkohol: 2 p
- Jag röker inte: 3 p
- Jag åt minst fem port frukt och grönt: 1 p
- Jag åt endast ekologisk frukt och grönsaker: 3 p
- Jag åt gojibär: 2 p
- Jag åt inget fikabröd: 1 p
- Jag åt inget sötat bröd: 2 p
- Jag använder inte socker i mitt te: 1 p
- Jag åt inget godis/snacks: 2 p
- Jag har undvikt livsmedel med tillsatt socker: 3 p
- Jag undvek snabba kolhydrater: 3 p
- Jag åt en chiapudding: 1 p
- Jag fick i mig Omega-3: 2 p
- Jag drack en smoothie med greens/bär: 2 p
- Jag tog D-vitamintillskott: 2 p
- Jag åt en sked med kokosolja: 2 p
- Jag åt inget halvfabrikat: 3 p
- Jag åt inte efter kl. 20: 2 p
- Jag hoppade inte över någon måltid: 2 p
- Jag undvek socker och E-ämnen: 3 p
- Jag åt glutenfritt: 1 p
- Jag startade dagen med citronvatten: 2 p
- Jag sov i minst åtta timmar: 3 p
- Jag var ute i dagsljuset: 2 p
- Jag gav beröm till en kollega/vän: 3 p

Har varit småsjuk (halsbesvär mm.) ett längre tag därav ingen träning denna vecka so far + att mina leder krånglar som tusan. Försöker ta lite promenader istället och stretcha lite hemma. Något som jag behöver bli bättre på är att dricka mer vatten och på den mentala träningen så det kommer jag jobba på under dessa dagar. Att inte snooza är heeeeelt omöjligt för mig, är fruktansvärt morgontrött! Åsikter från morgonpigga människor undanbedes för endast morgontrötta kan förstå detta på riktigt, hehe 😛 Visste ni att undersökningar visar att det faktiskt inte (alltid) beror på vanor, vissa är helt enkelt bara morgontrötta eller morgonpigga. Tyvärr kanske man ska säga i mitt fall, haha!
Sedan ska jag nog se över det där med matlådan och vattenflaskan, ju mindre plast man kan använda desto bättre! Jag är ju dock sjukligt klantig så blir nästan lite orolig för att använda mer glas och dylikt... Har ni något supertips är det välkommet!
Varför jag redogör detta är för att inspirera andra, för att bibehålla min egen motivation och få svart på vitt vad som är bra och vad jag kan förbättra. Ni som hängt med vet ju att jag tjatar om SMART-mål och att det är viktigt att redovisa och göra det synligt, här har ni ett exempel 😉

Imorgon får ni ett spännande recept på vad jag har som matlåda 😉 #cliffhanger