Linda Lampenius

Äntligen en vettig ”quick fix” diet från Hollywood

26 mars, 2014 | Kommentera (0)

Jag blir så provocerad av alla dieter som hittas på för att någon/några personer skall tjäna pengar på böcker om dessa ”mirakeldieter”, som ofta kan vara farliga för många av oss. Alla är ju olika och inga dieter passar alla.
Dessutom skall man aldrig hålla på med bantningsdieter under längre tid. Undantag är de fall då personen är rejält överviktig.
”Hollywood-dieter” brukar vara helt flippade… Här kommer en som verkar vettig. En kort historia 🙂

Nurtritionist Haylie Pomroy, whose clients include Jennifer Lopez and Reese Witherspoon, has devised a 28-day diet designed to program your body to burn more fat
It is not about calorie-counting or relentless exercise – Haylie says that constant dieting burns out your metabolism and makes weight loss impossible.

‘The less you eat the more your metabolism cools, and the less you will be able to eat tomorrow’

How does it work?

By rotating targeted foods on specific days and times, the diet makes your metabolism work and you can lose up to 20lb in four weeks – and keep it off. You eat 5 times day, every 3 to 4 hours, and within 30 minutes of waking to keep your metabolism working.

Phase 1 – carbs and cardio – 2 days

‘This phase will satisfy carb cravings but you will cut out foods which physically stress you’
The diet begins with two days of relaxing your system with ‘good’ carbohydrates (no wheat) and vegetables, adding one session of cardio exercise.

You will eat 3 carb-rich, moderate protein, low-fat meals and two fruit snacks each day.

This phase will satisfy carb cravings but you will cut out foods which physically stress you, harm your metabolism and keep you fat, such as wheat, dairy and caffeine.

Breakfast: A grain and a fruit such as porridge and berries
AM snack: fruit
Lunch: A grain, protein, vegetables and fruit such as turkey, lettuce and tomato on wheat free bread
PM snack: fruit
Dinner: A grain, protein and vegetables, for example turkey chilli

Phase 2 – Protein, vegetables and weights – 2 days

‘This phase is about converting stored fat to fuel’
This intense phase is about converting stored fat to fuel to be transformed into muscle.

You will eat three high protein, low carb, low fat meals and two protein snacks each day.

Breakfast: protein and veg such as an egg white omlette with spinach
AM snack: protein such as chicken
Lunch: protein and veg such as grilled chicken on salad
PM snack: protein such as tuna
Dinner: protein and veg, for example grilled fish with broccoli

Phase 3 – healthy fats and yoga – 3 days

‘The body is primed to burn the fat you are going to introduce”
Phase 3 combines foods from the first two phases with healthy fats and introduces stress-reducing activity such as yoga or massage to increase blood flow to fatty areas.

The body is primed to burn the fat you are going to introduce, drink lots of water and keep your bowels moving to help your body purge toxins stored in your fat.

This phase will flatten your belly and rid cellulite.

Breakfast: A fruit, a grain, veg and healthy fat such as porridge with almonds, peaches and almond milk plus cucumber slices.
AM snack: houmous and veg
Lunch: could be avocado and turkey lettuce wrap
PM snack: nuts
Dinner: could be prawn stir fry

Artikeln finns i sin helhet här: http://www.closeronline.co.uk/2012/10/lose-up-to-20lb-in-28-days-with-the-fast-metabolism-diet

Postad: 26 mars, 2014 Av: Linda Lampenius Kategori: Hälsa, Kost, Mat | Etiketter: , , , , | Kommentera (0)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Sök i bloggen

Gilla Kurera på Facebook

Om bloggen


Namn: Linda Cullberg Lampenius.
Ålder: 45 år.
Bor: I en villa i Bromma.
Familj: Maken Martin Cullberg och döttrarna Oliva och Cecilia, 5 år respektive född i januari 2013.
Sysselsättning: Violinist, artist och författare.
Fokus just nu: Att skriva på min nya bok.
Om mig: I mitt yrke reser jag mycket och träffar många nya människor, men privat är jag rätt skygg och vill helst bara vara hemma med Martin och Olivia och lägga mig tidigt. Jag dricker inte, röker inte och äter helst hälsosam mat. Jag är nästan lite ”för” förtjust i all hälsokost som finns att köpa, älskar att köra snabba bilar och att åka skidor i Alperna. Jag är "fiskarna" i horoskop.
Om bloggen: Jag kommer att skriva om mitt liv som artist och numera även författare och föreläsare och om hur jag lever för att hinna och orka med allt.

Kategorier