Mona Jansén

Kan man försvara H&M?

14 november, 2012 | Kommentera (0)

Sociala medier, medier i stort är makt och är du stor inom sfären, eller känner rätt bloggare och twittrare, har du mer makt än någonsin att kunna påverka. För när vi tror att vi skapar vår egen uppfattning är vi många gånger styrda till att tänka på ett visst sätt, känna på ett visst sätt eller tycka som andra. Vi är flockdjur och titta bara på sen H&M:s löneavtal kom ut så är vi många som slutat att gå in i butikerna trots att flera andra aktörer kanske inte tar samma ansvar som dem. Men det vet vi inte. Vi vet inte om det och därför fortsätter vi.

Retailföretag är grymt beroende av att deras varumärke inte svärtas ner speciellt om man har spenderat hur många år som helst med att bygga upp en fasad av helylle framför maktspel och svågerpolitik.

Tro nu inte att jag på något sätt försvarar H&M eller andra företag som beter sig på detta sätt, jag vill bara påvisa att när väl nyheten är ute så kan man lägga hur många miljoner på marknadsföring/branding som helst utan att det hjälper. Kanske till och med 98 000 000 kronor.

 

Postad: 14 november, 2012 Av: Mona Jansén Kategori: Åsikter, Frågeställningar, Jobb, Ledarskap/Psykologi, Media | Kommentera (0)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Om bloggen


Namn: Mona Jansén.
Ålder: 34 år.
Bor: Stockholm, nyss uppflyttad från det småländska höglandet.
Familj: Ja, stor, dramatisk och klumpig.
Sysselsättning: Butikschef, utbildare och föreläsare.
Om mig: Passionerad, envis småländska med alltför mycket Stockhomsdialekt och knäppa idéer. Har en irriterande positivt attityd, älskar förändring men misslyckas ständigt med att dölja hur dålig förlorare jag är.
Fokus just nu: Efter 30 fattade jag vad det handlade om så till nästa insikt slår till är jag sjukt fokuserad på att förverkliga alla mina drömmar och äntligen få börja jobba med friskvård och träning på allvar.
Om bloggen: Mina relationer ur ett humoristiskt perspektiv, både privata och arbetsrelaterade. Träning, resor, mat och hur man lyckas inse att den största förändringen i ens liv måste komma inifrån.

Vi söker framtidens stjärnbloggare

Är du den vi söker?

Skriv till oss och berätta mer om dig själv.