Redaktionen
Supersmoothie på nolltid, som att dricka en sallad!

Så här gör du snabbast en smoothie på greens!

Drick din supernyttiga sallad! Här kommer ett smoothietips på den snabbaste och enklaste smoothie. Även den mest late kommer tycka att detta är enkelt. Har du dessutom svårt för greens så kommer detta vara den perfekt för dig 🙂

Jag har endast två ingredienser:
1. Organic greens från Superfruit
2. Havremjölk från Oatly med mango och apelsin.

Det är allt!
Jag hällde upp typ 4 dl och sen två matskedar av greens i en shaker. Det går säkert att röra ner det med.

Jag har lite svårt att få i mig vetegräs, alger, chlorella och sånt men denna gick det hur bra och gott som helst. Just denna med Organic Greens är en blandning på gröna näringsrika gräs- grönsaks- och algpulver. Love it!!

Mvh
Daniel


Färgglad frukost!

Två veckor in i hälsoutmaningen. Are you still going strong? Jag gör fortfarande mitt bästa – även om jag ibland varit lite lat med att räkna ut mina poäng. Hur går det för er?

Frukost grön smoothie och citronvatten

 

Ovan är en bild på min frukost i morse: ljummet citronvatten med gurkmeja, honung och kanel plus grön smoothie. Ja, det ni ser i mixern är en grön smoothie som inte blivit ”mixad” än.  Hur som helst: Mmm! 🙂

Det är kanske svårt att se vad den innehåller så här får ni ingredienslistan…

Morgonens gröna smoothie:
Chiafrön, nässelpulver, kallpressad kokosolja, ingefära, vatten, vetegräs, avokado, ekologisk selleri, lingon, blåbär, havtorn, rödkål, ekogurka, ekobanan, ekoäpple, eko-babyspenat, apelsinjuice – utan tillsatt socker.

Jag varierar ingredienserna i smoothien nästan varje dag. Ibland bär, ibland inte, ibland ingefära eller lite chili flakes, ibland inte. Chili kan förresten rekommenderas, sjukt gott när det hettar lite. 🙂

Och så några minuters huvudstående på detta. Min tvååriga son tycker alltid att det är lika roligt att försöka välta mig. 🙂

/Isabelle


Hälsoutmaningens första dagar

Tre hela ”hälsodagar” har gått och jag måste väl erkänna att jag inte är supernöjd med min prestation. Har legat mellan 34 och 42 poäng, det ska bli bättre! Jag lovar! Behöver bara planera och förbereda dagarna bättre. Det är väl det mycket handlar om över lag om man vill leva ett hälsosamt liv, att planera och göra aktiva val varje dag. De kategorier där jag samlat flest poäng på är i alla fall frukt och grönt och sockerfritt, det är punkter jag alltid försöker tänka på.

De kategorier där jag känner att jag kan förbättra mig är verkligen under näringsboost, mat och bra vanor. Har börjat redan idag faktiskt 🙂

Började dagen med en grön drink med spirulina, chlorella, vetegräs, spenat, mango, banan, kokosvatten, citron, lime och kokosolja. Testade att ha i lite färsk basilika också, blev supergott!

olika gröna pulver i mixer

glas med grön drink

Sen förberedda jag en chiapudding till mellanmål och har handlat nya D-vitaminkapslar. Mina tog slut samma dag som utmaningen började.

glasburk med chiapudding toppat med bär

burk med chiapudding och sked

burk med d-vitaminkapslar

Ska verkligen bli bättre på att ta mina tillskott, inte bara D-vitaminen. Försöker slänga ner så mycket som möjligt i mina smoothies men det som är i pillerform måste jag bli bättre på att ta regelbundet.

Så mina mål för resten av hälsoutmaningen (och resten av livet såklart :)) är följande:

  • Bli bättre på att ta mina tillskott
  • Byta ut mina plastmatlådor till glaslådor
  • Äta mer vegetariskt
  • Dricka mer vatten
  • Träna mer och framförallt hela kroppen (även om jag är stolt över att jag fått till regelbunden träning minst 3 dagar/vecka)
  • Stretcha även träningsfria dagar

 

Hej så länge!
/Johanna