Redaktionen

Vår = Detoxtime!

Nu ska det vårstädas på redaktionen och det är inte våra lokaler som ska storstädas utan våra kroppar, vi ska nämligen göra en gemensam detox! 🙂

Nästa onsdag (15 maj) börjar vi vår 20 dagar långa detoxkur. Alla gifter och slaggämnen som vi samlat på oss ska nu äntligen rensas ut! Vi kommer alla att använda Methoddraine Detox som grund men sen kommer vi köra lite olika upplägg med kost och så..

detoxdryck

Under resans gång kommer vi berätta hur det går, vad mer vi gör för att få ut så mycket som möjligt av detoxen, hur vi mår, vilka svårigheter vi springer på längs vägen och mycket mer.

Är du också sugen på en detox, häng gärna på du med och dela med dig av dina erfarenheter i kommentarsfältet. Eller om du har tidigare erfarenheter eller tips mottages de gärna också 🙂

Här är några av de hälsovinster vi sett att man kan få med en detox:

  • Mer energi
  • Bättre hy
  • Mindre celluliter
  • Mindre svullnad
  • Viktnedgång
  • Mindre gaser, svullen mage och magont
  • Mindre inflammation, smärta och ledvärk

 

Trevlig helg från oss!


Dagens två (separata) råd: Ät frukost och undvik halsbränna

Jag läser en intressant notis i dagens Metro som jag gärna vill dela med mig av apropå att många jag känner lider av halsbränna.
Enligt en ny studie publicerad i European Respiratory Journals nätupplaga ligger personer som ofta har halsbränna och sura uppstötningar i riskzonen för att utveckla astma. Detta har framkommit när man undersökt 1 800 personer.
TT och UNT vet tydligen mer.

Ät frukost – och ta udden av aptiten senare på dagen
Jag läser också i DN om att man, i alla fall förutsatt att man vill gå ner i vikt, absolut inte ska skippa frukosten. Inget nytt kan jag tycka utan snarare något man har hört tusen gånger förr. Men – den tål att upprepas.
Den här gången har man gjort en undersökning på 21 normalviktiga personer. De fick ingen frukost på morgonen, fick sedan titta på bilder av olika typer av mat samtidigt som deras reaktioner i hjärnan mättes med hjälp av en magnetkamera. En annan dag fick de en ordentlig frukost innan bildvisningen. Resultatet var tydligt, när personerna hoppat över frukosten förändrades responsen i hjärnan påtagligt när de fick se bilder av fet mat, men inte annars.  Forskarna vid Imperial College London menar alltså också att budskapet tål att upprepas: Människor som försöker gå ner i vikt gör bäst i att äta en rejäl frukost.

Ha en trevlig måndag,

/Isabelle