Kom i sommarform

12 veckor senare…

Postad: 2 juni, 2013 Kategori: Beach 2013 | Etiketter: , | Kommentera (0)

Jaha, då var 12 veckor avklarade. Börjar med att lägga ut måtten från dag ett kontra idag. Kommer här också för första gången avslöja ursprungsvikt kontra nuvarande. Enda anledningen till varför jag gör detta är för att jag lyckats bibehålla muskelmassa och därför är det enbart fett som har försvunnit, precis så som jag ville :). Here we go!

Midja: 92,5 cm, nu 85 cm
Navel: 97,5 cm, nu 89 cm
Bröst: 112 cm, nu 111 cm
Armar: 38 cm, nu 37,5 cm
Rumpa: 111,5 cm, nu 104 cm
Lår: 65 cm, nu 61 cm
Vader: 41 cm, nu 41 cm
Vikt: 101,1 kg, nu 93,4 kg

Under mitt inlägg ”Halvvägs till målet” kan den som vill jämföra hur startkroppen såg ut. Så här ser jag i alla fall ut idag!

image
image

Nu ska jag fortsätta köra hårt 5 veckor fram till semestern. Kommer även implementera spänstträning fr.o.m. imorgon. Ska bli grymt kul :).



Kvällsmål

Postad: 20 maj, 2013 Kategori: Tillskott | Etiketter: , , , | Kommentera (0)

Detta tar jag innan det är dags för sängen. Kasein i form av proteinpulver eller kvarg för att få en långsam utsöndring av proteiner under natten. Zink som är bra för väääldigt mycket och lätt att ha brist av vid hård träning. Magnesium för att få musklerna att slappna av och återhämta sig. Får lätt ticks (muskelryckningar) och ”restless legs” annars.

image



Recept

Postad: 19 maj, 2013 Kategori: Mat, Recept | Etiketter: , , , | Kommentera (0)

Här är ett recept på en återkommande favorit under dieten, laxbiffar. Eftersom jag oftast äter dem med beluga linser tar jag dem som lunch.

Ingredienser för 6 portioner

6 frysta portionsbitar lax á 125 g
1 klippt kruka dill
1 tsk fiberhusk
1 krm salt
Santa Maria – Lime Pepper, krydda efter behag

Tina laxen och tärna den. Kör i mixer eller matberedare tills alla bitar är söndermalda. Tillsätt dill, kryddor och fiberhusk. Rör om.
Stek dem i kokosfett utan smak. Tänk på att det går fort att ge biffarna färg, ca 1 min på varje sida.

Resultatet:

image

Testade en sallad som tillbehör som tjejen hittade i senaste numret av Amelia. En zucchini-carpaccio. Mycket god och lätt att laga.

image



Tillskott under diet

Postad: 19 maj, 2013 Kategori: Frukost, Tillskott | Etiketter: , , , , | Kommentera (0)

Här är några extra tillskott jag tar ihop med frukosten nu när jag ligger lite lägre i energiintag.

Matsmältningsenzymer: för att faktiskt ta upp näring av det jag äter. Viktigt nu när jag äter i underskott.
Krom: för att minska sötsuget under dagen.
D-vitamin: äter jag hela året förutom under semester eller utlandsresor där jag (förhoppningsvis) kan gå med så lite kläder som möjligt.
Omega-3: för stunden i flytande form. Ett stående inslag varje dag, året runt.
Super Booster V1.0 Greens Pulver: Supermat med en salig blandning av alger, gräs, frukter, grönsaker, örter och enzymer. Näringsrikt och detoxande.

image



Proteinboosta frukosten

Postad: 17 maj, 2013 Kategori: Okategoriserade | Kommentera (0)

Eftersom jag i förra inlägget nämnde att jag är rädd för att bränna muskelmassa, då jag gått på den niten förut, tänkte jag nämna vad jag gör för att proteinberika frukosten. Innan morgonpromenaden blir det EAA (essentiella aminosyror). Direkt när jag kommer hem är det dags för frukost och där tillsätter jag Bakepro (proteinmjöl) direkt i gröten samt vassleprotein med äpple/kanel-smak istället för mjölk på toppen. En bra start på dagen helt enkelt 🙂

image



Morgonladdning

Postad: 17 maj, 2013 Kategori: Okategoriserade | Kommentera (0)

Förra veckan var första veckan som stagnerade en aning. Endast 100 g fett lyckades jag bränna bort. Detta har jag i och för sig räknat med så det landade utan att skada motivationen på något sätt. Kändes till och med lite skönt då vissa veckor nästan gått för fort och jag har varit rädd att musklerna ska ta stryk. Kör ju numera 20 kg på viktvästen samt tar förbränningsprodukter (Burnex och ReCharge) innan morgonpromenaden så resten av resan ska bli väldigt intressant :).

För er som ännu inte kommit igång med träningen inför sommaren så är det inte för sent. Vi har 5 veckor kvar till Midsommar samt 6-8 veckor fram till då många går på semester. Det går att göra mycket med kroppen fram tills dess. Frågan är om DU vill…



Helg

Postad: 10 maj, 2013 Kategori: Helgnöje, Träning, Utmaning | Etiketter: , , , , , | Kommentera (0)

Så var denna arbetsvecka avklarad. Snabbt går det allt. Invigde shorts till morgonpromenaden i torsdags, ikväll blir det middag på Nalen med min älskling, i morgon lunchfika på Sturehofs Slott med familjen och så avslutar vi kvällen med The Boss på Friends Arena. Härlig helg helt enkelt. Och ja, senare ikväll blir det Let’s Dance 😉

P.s. har hittat en mycket trevlig app för hemmaträning. Den finns i flera utföranden och jag använder för tillfället PushUps PRO och SitUps PRO. Grymt rolig utmaning för en själv!

Trevlig helg!



Jobb, jobb, jobb…

Postad: 7 maj, 2013 Kategori: Beach 2013, Fettförbränning, Morgonpromenad | Etiketter: , , | Kommentera (0)

Hmm, två veckor med långa arbetsdagar, konferenser, flyg mm stökar till det det rejält i matschemat och lämnar spår efter sig när måttbandet ska fram…trodde jag! Ännu en vecka med rekordförbränning. Kan bara dra slutsatsen att omsättningen har kommit igång så pass starkt att lite extra energi bara boostar den. Kul :). Att det numera hänger 18 kilo över axlarna på morgonpromenaderna gör givetvis sitt.

Fem veckor kvar på ursprungsprogrammet att kämpa gärnet. Beachen here I come!!

Stort tack till Emma på adm. som fick igång mitt inlogg igen så jag kan skriva!



Jobbvecka

Postad: 28 april, 2013 Kategori: Morgonpromenad, Summering | Etiketter: , , , | Kommentera (0)

Hoppsan! Efter en stökig vecka med möten, konferens mm  som ställt till det för både kosten och träningen (dock ej promenaderna) så trodde jag verkligen inte på framgång vid kvällens mätning. Men ack så fel jag hade. Verkar som förbränningen kommit igång rejält :). Ännu en vecka med konferens och möten som stör planeringen är på ingång men jag ska klara det också. I morgon blir det 15 kg på västen, är så taggad :).
P.s. Fick skjuts från Landvetter. Flygbussen släng dig i väggen!

image

image



Halvvägs till målet!

Postad: 22 april, 2013 Kategori: Beach 2013, Fettförbränning, Summering | Etiketter: , , | Kommentera (0)

Då var sex veckor avklarade och det återstår (minst) sex veckor till. Är verkligen peppad att köra stenhårt fram till semestern :). Har nu gått upp till 10 kg på viktvästen och det känns att det tar. Här kommer bild från dagen innan projektet drog igång och en från i söndags, 42 dagar senare.

image

image



Sök i bloggen

Om bloggen


Namn: Stephan Ling.
Ålder: 31 år.
Bor: Älvsjö, Stockholm.
Familj: Sambo.
Sysselsättning: Resande säljare.
Om mig: Stor passion för basket och ölkultur. Tränar på gym.
Fokus just nu: Blogga om min resa mot den sommarkropp jag vill ha.
Om bloggen: Jag kommer INTE skriva något om vikt, viktnedgång eller viktras. Min inställning är att vikten är oviktig om du inte vet vad det är som väger. Spelar det någon roll om du väger 70 kg eller 80 kg om du trivs med din kropp när du tittar i spegeln eller när kläderna sitter snyggt? Muskler väger fyra gånger så mycket som fett. Om det är muskler du bränner för att gå ner i vikt så eldar du för kråkorna och förlorar något som tar lång tid att bygga upp igen. Jag kommer att fokusera på andra, mer praktiska och mentala bitar, som matlådor, humörsvägningar, trötthet, sötsug och motivation. Saker som jag ofta tycker glöms bort i "kom-i-form"-program.

Senaste kommentarer

Vi söker framtidens stjärnbloggare

Är du den vi söker?

Skriv till oss och berätta mer om dig själv.