Tony Irving & Alexander

Flykten från renoveringen

Postad: 22 maj, 2014 Av: Tony Irving & Alexander Kategori: Allmänt, Dans, Huset, Jobb, Livet, Resa | Etiketter: , , , | Kommentera

Vi har haft lite problem med telefoner, datorer och så är vi utan internet hemma nu under renoveringen så här kommer ett väldans försenat inlägg.

I tisdags kom vi hem från en långhelg på Mallorca (som vi försökte blogga från, men det var lite problem med inloggningar etc) där Tony jobbat med dans och föreläsningar. Jag(Alexander) deltog i det jag hann med och fick för första gången prova på yoga, och blev helt såld! Jag hade anat att yoga skulle kunna vara något som passade mig, men jag var osäker på var och hur jag skulle börja. Det är ju lite djungel det här med yoga, och man vill ju hitta en yoga som passar en. Men det gick bra.

Tillbaka i Sverige spanade vi in huset och renoveringen och den har rullat på. Nya väggar på plats och ett badrum som började likna ett badrum. Toppenkul! Nu ser vi fram emot att få se vardagsrummet tapetserat till måndag om tjejerna hinner med.

Jag hoppas kunna komma åt mina bilder efter allt datakrångel så att jag kan lägga in bilder både från Mallorca och huset så fort som möjligt.

Alexander & Tony

Skepp o hoj!

Postad: 22 februari, 2014 Av: Tony Irving & Alexander Kategori: Allmänt, Cinderella, Dans, Fritid, Jobb, Livet, Resa | Etiketter: , , | Kommentera

Idag lördag skall jag göra Tony sällskap ombord Cinderella. Skall bli toppenkul att upplev Cinderella som fått en ansiktslyftning och skall vara jättefin! Har fyra vänner från Norrtälje med mig så jag får lite sällskap när Tony har sina shower. Efter att Tony är klar med sitt jobb skall vi ta en mysig middag ihop i en av de nya restaurangerna ombord och jag ser verkligen fram emot en härlig kväll ombord.

Nu när Tony har varit ombord på båten hela veckan har jag underhållit mig med att spana vidare på hus och har varit på några husvisningar i veckan. Det är spännande, men ganska jobbigt att springa runt och se hus på kvällarna. Det är ju som jag nämnt tidigare så mycket att tänka på i valet av hus. Bara att gå igenom energideklarationen för varje hus tar på krafterna, ha ha ha! Får nog energideklarera mig själv efter att vi hittat ett hus som funkar. Det skall bli skönt när Tony går av båten och kan gå med mig på alla husvisningar och så får min mor som jag släpar runt vila sig.

Det här blir ett kort lördagsinlägg, men efter helgen skall vi lägga upp lite bilder från Cinderella och rapportera från den senaste husvisningen.

Ha en skön helg allihop!

/Alexander

Hemma efter en lång myshelg.

Postad: 28 januari, 2014 Av: Tony Irving & Alexander Kategori: Allmänt, Fritid, Irritation, Livet, Resa, Vardag | Etiketter: , , , | 2 kommentarer

I helgen var jag och Tony tillbaka i Berlin igen för en lång myshelg. Kändes som om vi inte blev klara med Berlin när vi var där senast, så nu tog vi en sväng tillbaka för att göra en del av det vi missade och självklart besöka favoritcafeét ”Cafe Kalwil” som är en drömsk tillbaka blick på tider som flytt. Stora kristallkronor i taket, fluffiga soffor och glänsande silverljusstakar. Cafeét serverar fantastisk frukost till kl 15.00 och vi föredrar den frukosten framför hotellets. För €19- får vi en superfrukost serverad till bordet med olika sorters bröd, marmelader,ett stort våningsfat med pålägg och fantastisk nypressad apelsinjuice. Och ett glas champagne, kan det bli bättre en söndagsmorgon?

Vi besökte Berlin Zoo under söndagseftermiddagen där vi såg elefanterna bada, enorma orangutanger och lite trötta krokodiler. Det var en heldag ute i ett vintrigt Berlin som avslutades på en vietnamesisk restaurang där vi njöt av varm soppa.

Måndag var det dags att resa hem och det blev en spännande avslutning på helgen. Hotellet rådde oss att åka till flygplatsen redan 13.30, även fast flyget gick klockan 17.00 och taxiresan tar endast 20 minuter. Enligt hotellet skulle resan ta minst en timme pga snöovädret, men vi var framme på 20 minuter så vi var verkligen i tid till flyget kan man säga. I taxin kom jag(Alexander)Drakfisk på att jag glömt en shoppingpåse med handkräm á €30- på hotellet, men det var bara att överleva. Väl på flygplatsen släppte taxichauffören av oss vid fel terminal så det blev till att trava runt halva flygplatsen i jakt på rätt checkin disk. Boardingtiden var 16.35 och när vi satt vid gaten och klockan närmade sig 16.45 och disken fortfarande var tom och ingen information om förseningar på skärmarna dök upp började vi bli ordentligt oroliga, precis som många andra resenärer. Vi frågade AirBerlins personal, men de visste inget. Lite märkligt tyckte vi så vi försökte på egen hand leta reda på en uppdaterad infoskärm. Vi hittade en 5 minuter innan flyget skulle gå så det blev till att springa. AirBerlin hade bytt gate, men missat att informera passagerarna…Väl ombord var vi lite andfådda kan man säga.

Efter att ha landat 30 minuter för sent stod vi äntligen vid bagagebandet och väntade på våra väskor. Som inte kom…Ett 20-tal andra passagerare från samma flight fick uppleva samma sak. Så det blev till att resa hem utan resväskor. En riktigt spännande eftermiddag/kväll med andra ord.

/Alexander & Tony

Berlin AquariumOmbordstigning

Snart är det dags!

Postad: 15 januari, 2014 Av: Tony Irving & Alexander Kategori: Allmänt, Cinderella, Dans, Fritid, Jobb, Resa | Etiketter: , , , | Kommentera

Som Ni redan vet så jobbar jag med show ombord Viking Lines M/S Cinderella. M/S Cinderella är just nu inne på uppfräschning och kommer tillbaka till Stockholm den 25 januari 2014. Det skall bli så spännande att få se fartyget igen med det nybyggda dansgolvet och de nya restaurangerna! Jag har alltid uppskattat och älskat jobbet ombord, så det skall bli extra kul att gå ombord båten igen när den är klar i januari. Mellan den 16-22 februari är det dansbandsvecka ombord så då kommer det att bli full fart!

/Tony

En jul hemma

Postad: 30 december, 2013 Av: Tony Irving & Alexander Kategori: Allmänt, Fritid, Livet, Nyår, Resa, Vänner | Etiketter: , , , , | Kommentera

Har precis landat från en fantastiskt skön vecka i min hemstad Bury tillsammans med Alexander. Det är alltid underbart att få komma hem och träffa all släkt och gamla vänner, och få bli lite ompysslad av mamma. Vi åkte till England på juldagen efter att ha firat julafton med Alexanders familj ute på landet i Norrtälje, och idag dagen innan nyår åkte vi hem. Alexander fick uppleva sin första engelska jul med allt vad det innebär; traditionell julmat, engelska kortspel och självklart ett besök på puben! Vädret hemma i England har varit lika konstigt som här hemma i Sverige, ingen snö och ömsom regn ömsom klart med lite sol.

Just nu sitter vi i en bil på väg upp till Åre med bilen full av packning och två av Alexanders vänner  som mötte upp på Arlanda. Så nu väntar en härlig vecka med skidåkning och mycket mat i goda vänners lag. Alexander kan inte åka skidor, så nu väntar några lektioner i barnbacken för honom, ha ha ha!

Så fort vi har fått ordning på Alexanders telefon så kommer lite bilder upp från både England och Åre. Passar på att önska Er alla ett riktigt Gott Nytt År och tacka Er alla som följt bloggen under 2013. Stor kram från oss båda!

Tony & Alexander

Sälen-en underbar helg!

Postad: 4 december, 2013 Av: Tony Irving & Alexander Kategori: Allmänt, Event, Fritid, Hälsa, Resa, Vänner | Etiketter: , , , | Kommentera

Under helgen som gått har jag och Alexander som nämnt tidigare varit i Sälen på en trevlig skidweekend anordnad av Petre Event.

Vi åkte direkt efter jobbet på radion i fredags, och kom upp till Sälen vid 21-tiden då det var direkt att sätta sig vid bordet för en härlig middag. Vi fick tillfälle att bo på Hotel Bûgelhof som ligger inbäddat i vackra omgivningar i direkt anslutning till skidbacken.Hotellet drivs av Kalle och Ylva som var med hela helgen och tog hand om oss. Två helt underbara och glada människor som båda har nära till skrattet.Tack till dem båda två och deras supertrevliga personal för en fantastisk helg!

Snön har inte riktigt ännu fått fäste i Sälen, men en backe var öppen och på morgonen därpå var det direkt ut i skidbacken för mig, medan Alexander som är en riktig sjusovare latade sig på hotellrummet och hade chans att sova ut efter mycket jobb. Afterski:n var fantastisk och ägde rum i en större ”stuga” en bit från hotellet. God plockmat och för första gången fick jag chans att prova att dricka öl ur ett ”stövelglas”, ha ha! Blir ett kul minne!

På vägen hem från Sälen stannade vi i Malung för att ta en fika hos några gamla vänner och efter det tog vi en tur till Rättvik för att dricka ännu mer kaffe hos Alexanders pappa.

Trots att det bara blev skidåkning en dag i Sälen hade vi den perfekta fjällresan och fortfarande idag onsdag är jag lite öm i benen. Nu får jag och Alexander vänta till nyår och resan till Åre för nästa skidupplevelse.

/TonyIMG_1704IMG_1617IMG_1706

Sälen-here we come!

Postad: 29 november, 2013 Av: Tony Irving & Alexander Kategori: Allmänt, Event, Fritid, Mingel, Resa | Etiketter: , , , , | Kommentera

Idag är det dags för en tur till Sälen över helgen! Ska bli så skönt med en helg på hotell och mys med Alexander och goda vänner! Hoppas att det finns tillräckligt snö bara. Har lovat Alexander att lära honom åka skidor. Är det dåligt med snö så får vi hålla oss till långa sköna promenader, spa och god mat. Det är inte tråkigt det heller!

Vi åker direkt efter min radioshow som är mellan 13.00-15.00. Så jag påminner er om att ställa in kanal P4 i efter lunch.

Bloggar och lägger in bilder efter helgen och berättar hur det gick med Alexanders skidskola.

Ha en skön helg och ät många lussekatter och drick varm glögg framför brasan!

/Tony

Perfekta väskan!

Postad: 6 november, 2013 Av: Tony Irving & Alexander Kategori: Allmänt, Dans, Fritid, Jobb, Kläder, Resa, Tips | Etiketter: , , , , | Kommentera

Att packa väskan inför jobb har blivit en rutin och jag gör det snabbt idag. Problemet för mig har dock alltid varit att jag haft så mycket väskor i bilen med kläder inför olika shower, och väskorna i sig har tagit enorm plats. Innan vi reste till Berlin förra helgen köpte jag en väska som jag hört mycket om och som är avsedd just för att kunna packa in i bilens bagagelucka och inte ta för mycket plats. Den heter Pagura3 och är en sk space clever luggage speciellt designad för bilens bagageutrymme. Och jag kan bara säga att den är super, och jag kommer att köpa ett set till för att använda under mina shower runtom Sverige! När den används får man plats med 2 x 35 liter bagage/kläder i de separata facken på den modell jag köpte, och när jag inte använder den blir den ungefär 10 cm hög/platt vilket gör den lätt att förvara. I Berlin fick väskan plats i en liten byrålåda så vi hade inga väskor att snubbla över under vistelsen i hotellrummet.

Kan verkligen rekommendera denna perfekta väska för alla som är i behov av att spara plats i bilen OCH hemma.

/TonyIMG_1292IMG_1291

Sök i bloggen

Följ Tony och Alex på Instagram

Följ oss på Instagram

I appen – bara sök efter: tonyochalex

Om bloggen

Namn: Tony Irving och Alexander Skiöldsparr.
Ålder: Tony är 48 år och Alexander är 43 år.
Bor: Vi har båda bott på olika platser runt hela världen och har nu landat i ett gemensamt boende i Alexanders hemtrakter i Norrtälje.
Sysselsättning: Tony arbetar som artist/entertainer, dansare/ koreograf. Han är också utbildad kock och har studerat fritidsledarskap och psykologi. Han är ständigt aktuell i media, Let´s Dance och ett radioprogram i P4. Alexander arbetar i hotellbranschen som nattchef på Hotel Stureplan, tidigare på Grand hotel. Han har även hunnit med en Butler-utbildning i London och att utbilda sig till säkerhetsvakt i Boden.
Om bloggen: Vi förlovade oss den 5 juli 2013 i Stockholm. Tillsammans bloggar vi om våra liv och de upplevelser vi får erfara när vi försöker komma in i det gifta Svensson-livet.
För mer info: www.tonyirving.se.