Annons
Annons

MSN väljer Kurera.se

MSN.se når 2,5 miljoner unika webbläsare per vecka och är Sveriges mest besökta nätverk. Hemligheten för att fortsätta växa är att hålla hög standard och erbjuda ett högt läsarvärde. Det kan MSN allt om. Därför har de nu inlett ett samarbete med Kurera.se. Det är vi glada över.

Redaktionen

6 maj, 2015
MSN väljer Kurera.se
Dela inlägget

MSN.se når 2,5 miljoner unika webbläsare per vecka och är Sveriges mest besökta nätverk. Hemligheten för att fortsätta växa är att hålla hög standard och erbjuda ett högt läsarvärde. Det kan MSN allt om. Därför har de nu inlett ett samarbete med Kurera.se. Det är vi glada över.

Webbplatsen MSN.se är en oberoende portal med både redaktionellt och kommersiellt innehåll. Sajten är navet navet i Microsofts online-erbjudande till konsumenter och syftet är att informera, engagera och underhålla. På portalen finns tillgång till Microsofts egna tjänster, som Skype, Outlook.com, Office 365 och OneDrive. Men även tredjepartstjänster som Facebook, Twitter och Gmail finns integrerade.
MSN.se har flera samarbetspartners som bistår dem med innehåll. Några av dem är Metro, Affärsvärlen, King, TT och Reseguiden.se.

Nu når vi ännu fler
Sedan en kort tid tillbaka är även Kurera.se en av dem. Något vi är mycket stolta och glada över.
– Kurera skriver om hälsa och naturlig friskvård. Vi vill inspirera och öka folks kännedom om hur de själva med en sund livsstil kan påverka sin hälsa och sitt välmående. Att få vara innehållsleverantör för MSN:s kategori Hälsa och träning bidrar att vi får en större spridning av vårt redaktionella arbete, säger Daniel Humble, affärsutvecklare för Kurera.se.

MSN: ”Det var ett lätt val”
Att MSN valde att samarbeta med Kurera.se för kategorierna Hälsa och träning var ett lätt val berättar Rickard Berthold, affärsutvecklingsansvarig på MSN.
– Vi valde Kurera på grund av det rika och breda innehållet, som är precis vad vi vill fokusera på när det gäller hälsa och träning. Vi är väldigt glada över att ha Kurera.se som partner. Det är en sida som har vuxit snabbt och har ett oerhört bra innehåll inom ett viktigt område, säger han.

Camilla Wegeman, ansvarig redaktör MSN Hälsa och träning.
Camilla Wegeman, redaktör MSN Hälsa och träning.

Bra siffror redan
Samarbetet som varit igång i dryga tre veckor har fått en bra start och både Kurera och MSN har börjat att se resultat.
– Vi har redan sett en veckoökning på några tusen och vi tror på betydligt mer, berättar Daniel Humble.
– Vi ser redan nu en positiv trend för innehållet från Kurera, trots att samarbetet är så pass nytt. Hälsa och träning är en viktig del av MSN och där bidrar bland andra Kurera med artiklar som besökarna verkar tycka är relevanta. Jag tror att de uppskattar nyheter som kommer nära och berör den egna hälsan, kombinerat med konkreta tips kring både kost och träning, säger Camilla Wegeman, ansvarig redaktör för MSN Hälsa och träning.

Läs mer på: http://www.msn.com/sv-se/halsa

Av Isabelle Hedander

Annons
Fakta

Fakta

MSN globalt har varje månad över 450 miljoner besökare från 50 länder.
Portalen är molnbaserad och mobilanpassad för att leverera innehåll och tjänster till användare – oavsett enhet, oavsett plats.
MSN.se kombinerar innehåll från fler än 1000 svenska och internationella publicister med tjänster från Microsoft och externa aktörer.

Annons
Annons